Jídlo na talíři, které byste si mohli dát před spaním.

Jídlo ideální pro konzumaci před spaním

Jídlo je něčím, co máme rádi, dopřává nám dostatek energie a díky čemu vlastně žijeme. Jíme ráno, přes den, ale také večer. A právě nočnímu stravování se budeme věnovat trochu podrobněji. Nebojte se, nebudeme Vám prezentovat žádný přerušovaný půst nebo něco podobného, ale zaměříme se na potraviny ovlivňující lepší spánek.

V první řadě byste si měli uvědomit, že konzumace jídla není vhodná bezprostředně před spánkem. Zatěžujete totiž své trávení, a to se negativně promítá i do celkového spánku. A o jeho příjemný průběh nám přece jde. Zároveň se vyvarujte pití jakéhokoliv kofeinu tak šest až osm hodin před tím, než ulehnete do postele.

Jaké jídlo podporuje dobré spaní?

Nejprve se pojďme zaměřit na jídlo, s nímž bude spánek příjemnější a zároveň se Vám bude i snáze usínat. Typickým příkladem jsou banány, které mimochodem uklidňují nervový systém. Dále vyzkoušejte citrusové plody vhodné pro lepší usínání. Mezi přípustné pochutiny před spaním se řadí také celozrnné výrobky a šťáva z višní. Ta upravuje rytmus samotného spánku. Do seznamu těch důležitějších surovin spadají i vlašské ořechy a tučné ryby. Ano, ty v maximální možné míře zklidní Váš nervový systém.

A jaké další jídlo by Vám mohlo přijít večer vhod? Zkuste nejrůznější bylinky, s nimiž bude usínání jednou velkou radostí. Ideálně, když budete bylinky konzumovat v podobě libovolných čajů. Vyzkoušejte například heřmánkový nápoj nebo čaj z kozlíku lékařského. Za ověřený přírodní lék proti nespavosti je považován také meduňkový čaj, který dokonale uklidní Vaši mysli před nadcházejícím spánkem.

Jakým potravinám se vyvarovat?

Na druhou stranu bychom měli zmínit také jídlo nevhodné v rámci večerní konzumace. Jestliže nechcete mít neklidné spaní, špatné sny a podobné neduhy, zapomeňte na tučné a těžké jídlo. Vyvarujte se také sladkému nebo nakládaným potravinám. Nic z toho nepřispívá k lepšímu spánku stejně, jako již zmiňovaný kofein a v neposlední řadě alkoholické nápoje. Kvalitu spánku můžete ovlivnit sami, tak to vyzkoušejte.